söndag 2 juni 2013

Kan man bada i en hundgård?

Hejsan!

Ja nu har jag fått en ny tokig tanke....
Badkaret i trädgården har nu fått flytta in i hundgården!
Där vill Basse aldrig vara ändå.

Här står nu karet och runt omkring prövar jag nu lite olika tanker.
Hur ska jag göra för att det ska bli fint,mysigt men också lite användbart???
Har du några tankar dela dem gärna med mig...

En viktig sak saknas BOTTENPROPPEN!!!
Får försöka hitta en som passar.

Här i ena hörnet har en sliten solstol hamnat.
Bakom stängslet ser du den ny planterade tujahäcken som ska bli ett insynsskydd. Baksidan är täckt av syrenhäck och på ena sidan den av mig hatade Berberishäcken som har hemska taggar.

Ja nu vet ni vad jag sysslar med i den tryckande värmen.
Tack för alla goa kommentarer om fina sonen som nu går ut nian.
Vid nästa inlägg blir det nog en bild av dottern som så duktigt tog hem en blårosett på dagens dressyrtävling.

Kram Katha 

15 kommentarer:

  1. Smart och göra spa av hundgården,
    bara du hittar propp kan du ta
    svalkande sommarbad. Eller bada under
    en stjärnhimmel i augusti.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. HI HI så fiffigt :) kanske det blir nya favvo platsen i sommar! här är det förkylt så jag tassar runt i blogg landia mellan nysningarna :)kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Wov vilket påhitt inte alls tokigt. Mycket läckert tycker jag. Klart att inte vovven vill vara där det är ju som ett badhus. Med en massa härliga blommor så kommer det att bli lummigt o mysigt. Mysigt är det redan men jag tror att du kommer att hitta på mer. Önskar dig en undebar vecka kramar Beijan

    SvaraRadera
  4. Hihi,det där blir ju kanon! massor av gröna växter så kommer ni nog trivas som fisken i vattnet:) önskar dig en ny skön vecka..kramiz

    SvaraRadera
  5. Vilken häftig ide. Du kommer säkert på ngt bra.
    Ha en fin start på veckan.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Ser jättemysigt ut redan ..lite blomster så blir det kanon
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Det där låter ju inte lite spännande,först trodde jag du blivit galen fniss...ska Basse få ett spa eller....:))))) kram på dig

    SvaraRadera
  8. Åh va käckt me badkarsiden!!..Du kommer säkert på ideerna♡.tänk va barnen blir stora...mitt äldsta barnbarn börjar 9an till hösten..o ja som trodde mina barn var i den åldern:)) tack gulliga du för din dnälla kommentar hos mej♡Gunilla

    SvaraRadera
  9. Tack vännen men inte är din tid över. Du är ju ett fullblodsproffs. Jag är en glad amatör med en bra förebild = DU. Men det är verkligen en trevlig sysselsättning. Det finns en fortsättningskurs också för lite mer shabby chic kort. Den måste jag nog gå. Vilken jättefin förvandling av Basses gård. Är allt bra annars?
    Kramisar Agneta

    SvaraRadera
  10. Hejsan!
    Vilken fiffig idé att göra spa av hundgården som hunden dissar. Ser riktigt mysigt ut.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  11. :O) Vilken häftig idé. Kul med något annorlunda. Det blir säkert jättebra. Du kan ligga i ditt badkar och titta upp i himlen och alla molnen som drar förbi :O) Kram Katarina.

    SvaraRadera
  12. Vilken otroligt bra idè. Jag tycker det är fint som det är. Bra jobbat:)

    Glad MIDSOMMAR...KRAM Helena

    SvaraRadera
  13. Vilken kul idé, ser fint ut!

    Trevlig midsommar

    SvaraRadera
  14. Haha, detta var en härlig idé.
    Jag önskar dig en jätte skön midsommarhelg.
    Njut av det goda!
    Soliga kramar Gerda

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig idé! Tittar in för att önska dig en riktigt fin midsommarhelg!
    Kram Petra

    SvaraRadera