tisdag 13 mars 2012

Växthuset

Vårkväll!

Först vill jag börja med att tacka GUNILLAS LJUS GLIMTAR hennes inlägg om växthus gav mig lust att ta mig an mitt pytte lilla och väldigt ocharmiga växthus. Inget underbart lusthus att sitta i härliga sommarkvällar men faktiskt perfekt att odla tomater i, Och det är ju det som är meningen:) lite nytt kanske får flytta in under den härliga tid som nu är i antågande.
 

Mitt lilla växthus har kommit fram i vår solen.

Växterna som stått i friggeboden har fått flytta in i väntan på tomater,vindruvor och persilja.

En liten skål som glömts bort under vintern visade sig innehålla små lökar som tittat upp.

Vilken tuffing till Clematis som redan satt knopp!

Det lilla Salix trädet har massor av spädgrönska behöver nog mer ljus och värme.

Tack alla rara för era kommentarer om mina traskronor. Blir så glad att ni gillar dem. Och ja de är till salu,så de får följa med på violans marknad som närmare sig och kanske även butiken Det Lilla Hönshuset kan tänka sig att sälja dem.


Kram Katha

16 kommentarer:

  1. Dom är kanon fina så att säga. o vad mysigt att få var i växthuset o greja. Skulle jag med vilja men få nog skaffa ett först. ha en underbar dag kram Beijan

    SvaraRadera
  2. Så himla mysigt...:) mitt olivträd har faktiskt fått flyttat ut i glashuset...är i vattenhålet och tar igen mig efter gårdagen, kram

    SvaraRadera
  3. Tänkt att ändå ha ett litet växthus iaf. Jag har inget! Men i framtiden kan det kanske blir något!
    Jättefina traskronor!
    KRAMIS

    SvaraRadera
  4. Så bra när man får inspiration av varandra så man sätter igång med vissa saker som man drar på;) Åh vad jag skulle vilja ha ett växthus! Ditt är väl perfekt att odla i;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Åh vilket härligt växthus du har;) ljuvligt...

    Vackra traskronor du gör, här tillverkas det också traskronor fast vi kallar dem Vindie;)

    Önskar dig en härlig kväll

    SvaraRadera
  6. Att ha en alldeles egen varm palats för dina tomater och andra fina blommor är ju redan så härligt.
    Det behöver inte se tipp topp ut, det handlar ju om njutning.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  7. Jaa så härligt att ha ett eget växthus....jag har bara min "pensionärskokong" där bli med varmt....Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  8. "Drömhem" är ett måste även för mig! Det är en härlig tidning!
    Jag blir så avundsjuk på er som har växthus!! Vi hade växthus i många år. Men så sålde vi vårt förra hus. Jag sa till mäklaren att jag ville ha med mig växthuset, att det inte skulle ingå i försäljningen. Men då sa han att det verkade "små-snålt" så det tyckte han inte vi skulle göra. Dumt nog lyssnade vi...Nu står det kvar där vid vårt gamla hus. Under de 4 år de nya ägarna ägt huset har det inte odlats en enda sak i det! Då hade vi ju kunnat ta med det!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Så mysigt med växthus. Jag har inte heller något med skulle gärna vilja. Får kanske blinka lite extra för mannen.
    Ha en solig Onsdag.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Härligt att komma igång med växthuset! Mitt växthus är ett förråd just nu och det kommer det nog att vara ett tag framöver med tanke på mitt tillstånd. Det får helt enkelt vänta lite i år, den som väntar på något gott...
    Hoppas allt har gått bra idag!
    KRAMAR!

    SvaraRadera
  11. skriver som till Gunilla! underbart med växthus,men för min del blir det ett i annat liv ;) får inte plats på en radhustäppa ;( ha det gott kram kram Jessica

    SvaraRadera
  12. hejsan!

    Och tack för besöket hos mig! Sonen är på bättringsvägen även om han inte är helt 100 ännu. Han får vara hemma en dag till...

    Avundas er alla som har ett växthus. Även om det är litet..

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  13. Vilket fint växthus vännen. Nu ses vi snart :O)
    Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  14. Inget underbart och sitta i! Men där har du fel, jag skulle gärna sitta på den stolen, blunda och känna värmen genom glaset. Och så känna doften av vår, alla växter som börjar vakna. Ta med dig kaffekoppen ut och njut.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  15. Men å så fint du har det i ditt lilla växthus,blir många mysiga stunder där kan jag tro.
    Kram o ha en fin dag.
    Ninni

    SvaraRadera
  16. Varmt välkommen till Knorkan.se ♥ Presenter och heminredning för det lantliga hemmet.

    SvaraRadera