fredag 22 februari 2013

Återbruk......

Hej på er!!!

Ja idag är det åter härlig fredag!
Lite extra mys med familjen blir det nog framåt kvällen.
Något gott att äta ska vi nog också fixa till.
Även om vi haft en underbar ledig sportlovsvecka här hemma så är ändå fredag något speciellt.
Vill tacka för alla era rara kommentarer om det jag skapar.
Så med risk för att bli tjatig tänkte jag visa er lite till.....


Förra helgen var det "flickornas pyssel träff",något som inträffar då och då.
Jätteroligt man får alltid lära sig något nytt varje gång.
Denna gång blev det kronor av konservburkar och söta hjärtan,jag valde att sätta mitt på en glasburk som fick bli en ljuslykta.
Vi fick även lära oss att göra armband av gamla knappar.

Ni som brukar läsa min blogg vet att jag är svag för gamla konserverings burkar i glas. Till årets vårmarknad som går av stapeln 16-17 mars här på Vikbolandet,har jag gjort några prov ex med pärlhyacinter,vaktelägg och fjädrar. Vi får se vad ni tycker,kanske de blir fler..



         Nu ska jag gå ner i ateljen och fixa lite med några canvastavlor. De får 
      Jag visar er nästa gång....

                                            Varma Kramar!
                                                 Katha

29 kommentarer:

  1. Hej Katha! åh vad jag gillade glasburkarna med pärlhyacint o vacktelägg i, så fina <3 Trevlig helg kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Så härligt vårfint!
    Fick till tre ljuslyktor med konservhjärtan. Kanske du får bildbevis någon gång?
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Mysigt med pysselträff, det var
    fina saker du gjorde. Och så
    ljuvligt fina kort du gjort till
    Agnetha.
    Ha en skön helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Så fina ..jag är också en älskare av glasburkar ...tycker det är så fint med ljus i dom
    ha nen trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Glasburkarna med pärlhyacinterna i var verkligen jättefina.. önskar dig en fin helg..kram

    SvaraRadera
  6. Så fina glasburkarna var, tar nog och gör något liknande;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Glasburkar är verkligen fint i olika former!
    Har också gjort lite i konserv! Kuligt!
    Ha en fin helg!
    Själv jobbar jag!
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Tack så mycket...så snäll du är! Ja det är kul att studera igen, bara man kommer igång. Hade svårt att bestämma mig innan jag började om jag skulle gå eller inte, tänkte att man kanske börjar bli för gammal ;-)Men till slut så bestämde jag mig ändå och jag tror inte att jag kommer att ångra mig.
    Det är kul att se allt du gör, du är så duktig!
    Jättefina glasburkar!
    Ha det riktgit mysigt i helgen
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  9. Det är så roligt att få se de fina sakerna du pysslar, gillar verkligen glasburkarna med pärlisar och vaktelägg, så fina!
    Undrar om jag kan få beställa några fina kort av dig?
    Hoppas du får en härlig, solig lördag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  10. Tjata på du!!! =)
    Gillar verkligen det där knapp-armbandet!!!
    Enkelt och snyggt!
    Kramis
    Sofia

    SvaraRadera
  11. Det är så fint att sätta vårlökarna i glasburkar. Det brukar jag också göra :)
    Hoppas att du har en mysig helg!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  12. Så fina Katha. Glasburkarna kommer att gå åt som smör i solsken.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  13. Åh så fint du gör! Kul att du visar oss...Kan jag beställa ett DOP kort till 1 april,kanske snävt med tid.Du har väl fullt upp! Men så vackra kort du gör...Kram Gunilla

    SvaraRadera
  14. Åh så fint det var med pärlhyacinter och vaktelägg i glasburkarna! Gillar det!
    Kram

    SvaraRadera
  15. IDAG skickar jag dina påsar vännen. Ha en fin måndag
    Kram Agneta
    Förlåt att det dröjt så....

    SvaraRadera
  16. Hahaha...jodu, jag hade städat ordentligt innan jag tog foton i verkstaden!:) Så där i ordning brukar det inte vara...Jag tyckte jag bjöd så mycket på mig själv när jag visade före-bilder på lager-rummet jag gjorde om att jag inte ville visa att detta var ganska illa det också...:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Glaburkarna var jättefina! De kommer att gå åt med en gång, tror jag.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  18. Så mycket fint du gjort. Armbandet gillar jag speciellt...urläckert!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  19. Hej Katha! Jag har provat att maila dig, men mailen verkar inte nå fram. Vill du vara snäll och se om de hamnar i skräpposten?
    Må så gott!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  20. Hej ville bara titta förbi och tala om att jag bytt blogg namn. Kika gärna in om du vill fortsätta följa mig ..Kram Titti (shabbychicdrömmar)

    SvaraRadera
  21. hejsan!
    fina grejor du har gjort:) marknaden, var på vikbolandet är den? skulle vara kul att se dina grejor in real life hihi
    kram ELLINOR

    SvaraRadera