torsdag 24 november 2011

Ett steg närmare.

God eftermiddag kära vänner!

Här hemma har nu Advent kommit ett steg närmare. Jag har fixat ihop några stakar och i fönstren står stjärnor och väntar på att tändas. Men oj vad man får dammtorka här hemma när man ska göra minsta lilla men det blir ju rent å fint på köpet....

Det är en fröjd att trippa runt bland alla mysiga bloggar just nu å se hur mycket fint som skapas, både saker som tillverkas och hem som pryds så fint i väntans tider. Tack alla snälla rara som så snällt och givmilt delar med sig av sina tips och ideer. Det gör ju vår värld vackrare. Ute har nu redan mörkret kommit  å Basse vill gå ut och spisen i köket ropar på mig :) Men sen hoppas jag få lite tid över att titta runt vill se MEEERA!!!



En adventsljusstake som jag har pillat ihop själv.

En zinkbricka med fyra hyacintglas som jag frostsprayat och fyllt med pearl jelly och runt glasen band med en liten siffra i.

Den andra staken blev en betongform fylld med grovsalt och fyra små blockljus.(de stora var slut här hemma)

Varje blockljus är sedan dekorerat med söta hjärtan från Agneta med bloggen Nyanser av vitt.

Min favorit julmust har fått flytta in i dricka lådan jag fick av sonen till förra julen. I den andra flasklådan har röda(Tror ni de blir röda?) och vita hyacinter fått omslag av gamla tårtpapper.

Kram på er goa vänner!

Katha

4 kommentarer:

  1. Hej vännen...
    Så fint du har dekorerat,ja man får många fina tips genom er alla ;) ha en go kväll,kramiz Jessica

    SvaraRadera
  2. vilka fina hjärtan, trevligt att se ord iställr för siffror som omväxling.

    SvaraRadera
  3. Du har gjort jättefina adventsstakar, bra med blockljus, blir inte så mycket bytande. Och jättefina hjärtan du köpte av Agneta. Gissar att du sett min kommentar i förra inlägget, men jag säger tack igen för mitt paket.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Så fint du dekorerat dina adventsstakar! Själv har jag fixat i ordning den i köket, bild kanske kommer på bloggen...
    Jag tror inte hyacinterna blir röda. Köpte tre "röda" till köket, en av dem har börjat slå ut och den är mer mörkrosa. Det blev en liten miss. Blir att hålla sig till de vita som jag brukar ha.

    Ses i morgon!
    Kram

    SvaraRadera