torsdag 29 december 2011

Gott och blandat.

God morgon mitt i lunchen!
Ja det är härligt att vara ledig så idag tog jag mig en skön sovmorgon och än har jag morgonrocken på mig. Men snart vill nog Basse gå ut en sväng i spåret. (ja vår hund är morgontrött!) Ute blåser det för fullt igen är lite trött på blåst nu som bara förstör allt man har ute.

Vita snitt hyacinter är en av mina favorit blommor ,längre och lite glesare än de på kruka,här i en etsad glasvas.

Min stora golvlykta har här fått vinterskrud.

Små vita pappstjärnor fick följa med hem från affären och pryder nu både fönster och kakfat.

Denna underbara ljuspåse har Camilla på bloggen camillas betong glädje gjort. Jag gillar texten.



Nu ska jag snart göra några fler kort blev så inspirerad av alla era rara kommentarer. Önskar er en skön dag vare sig ni jobbar eller slappar som jag!
Kram Katha

5 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med hyacinterna! Tur att det finns blommor... Och alla lyktorna var jättefina!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  2. Hej! det lät skönt att strosa i morgonrocken.. I detta väder blir man ju inte pigg precis! dags för mig att Nyårshandla nu i kväll..det får nog bli Baconinlindad fläskfile med hasselbackspotatis tror jag till Nyår ;) det går alltid hem.kram o Gott slut o Gott Nytt till dig/Jessica

    SvaraRadera
  3. Låter underbart skönt att slappa omkring i morgonrock! Lyckliga du =) Men det är du självklart värd. Känner igen någon ljuspåse där ;) Visste inte ens att det fanns hyacinter in snitt variant, man lär sej nåt nytt varje dag det stämmer helt klart!
    Ha det gott!
    Stor kram ♥

    SvaraRadera
  4. skönt att kunna slappa i morgonrock:-)

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt att vara ledig! Semesterlunken är verkligen här - vara uppe längre på kvällarna och sova ut på morgonen.
    Så fint du har det som alltid!
    Gott nytt år på dig!
    Kramar Cecilia

    SvaraRadera