torsdag 31 januari 2013

Loppis fynd

Hejsan!
Ja ibland faller man bara dit...
Härligt sliten och en historia bär den här fina väskan på.
Så inte kunde jag låta bli att bära hem den.


Lite av historien fick jag ta del av när väskan öppnades och en tidning från 1943 låg i botten. Här står att läsa att kräftfångsten detta år kommer att bli riklig....

En liten tallrik från Bing o Gröndahl med sångfågeln Tornriska föll jag också för på loppisrundan.


Åh lite bling bling...

Kram till er alla och tack för era goa kommentarer.
Här har det varit sjukt så jag har nöjt mig med att mest tassa runt till er alla.

KATHA



16 kommentarer:

  1. Den väskan har säkert varit med
    om en del, vilka fynd du gör. Och
    tallriken är jättesöt med fågeln.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Ja den väskan hade jag också släpat hem utan att tveka och som bonus en gammal tidning också..kan det bli bättre?
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Cool väska!!! Ja, vad vore livet utan loppisfynd ;0)
    Ha det gott!!! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Fin väska! Vad var det för nyheter 1943 (förutom kriget)?
    Krya på er och trevlig helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Å så fin!!!!
    Kram
    Sofie

    SvaraRadera
  6. Jättemysig väska! Var rädd om den! Tack för titten gumman ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  7. visst är man lite nördig med sina loppisar...men jag älskar det!! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  8. Vilket fint påskägg i förra inlägget. Katha vad tråkigt att du mår dåligt. Jag visste inte att du har en sjukdom som går i skov. Ha en mysig helg vännen
    KRAM Agneta

    SvaraRadera
  9. Åh fy vännen. Läste om din sjukdom nu och ja nu när man vet syns det ju. Jag har gjort i ordning ett gäng påsar till dig. Räcker 25 st?
    Sköt om dig
    kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig väska du hittat! Tittar in för att önska dig en fin helg!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  11. Åhhhh.. gamla väskor!!!
    Det kan man aldrig få för många, enligt mig! =)
    Kram kram
    Sofia

    SvaraRadera
  12. Ett sådant härligt fynd. Älskar gamla resväskor och har 5 i min samling;) Men jag lovar hittar jag en till så blir även den min;)

    Önskar dig en härlig dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  13. Så fina fynd..jag själv är svag för just tallrikar!ha en fin Söndag,här skiner solen underbart..kram Jessica

    SvaraRadera
  14. Ja, dessa gamla väskor är ju alldeles underbara! Jag har några stycken.
    På husritningen kallas detta matkällare och även vi kallar det matkällare, men någon mat förvarar vi inte där. Bilder kommer när jag är klar...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. hejhej!

    vilka fina fynd du hittade på rundan, jag älskar väskan;))

    önskar dig en skön arbetsvecka;)
    kram ELLINOR

    SvaraRadera
  16. Visst är de fina de här gamla väskorna :) Kram Tilda

    SvaraRadera