söndag 5 juni 2011

Inget drömkök i sikte!

Hej på er vänner!


Drömmen om ett stort härligt vitt lantkök lär dröja innan den slår in. Det är nämligen mycket att göra  Mina bruna plastlaminat luckor gula väggar och brun,sandfärgade kakel med blommor på och en tapetbård som får vem som helst att backsna kommer jag nog inte visa för er i första taget. Men men det finns så mycket annat här i livet man kan glädjas åt så ett kök vad är väl det.... (sa Askungen)

Bland alla dessa färger så har faktiskt blått inte funnits med!  Men en liten sväng hos svärmor ändrade på det. Jag fick dessa söta hyllremsor som tillhört barnens gammelfarmor! Så ut åkte skåpsluckan (i väntan på att tak o väggar målas så jag kan sätta upp hyllor) och upp kom dessa söta men ack så sköra remsor. Märkta av tidenstand. Maken log snett åt mina lustiga påhitt men låter mej hållas.
Istället har han börjat på ett nytt litet projekt ute som jag nog  kommer att gilla!! Bilder därifrån får jag bjuda på en annan dag.

Visst är den rar?








                                                     Skåpsluckan har jag kastat ut!



                                                      Här får vardagsporslinet bli synligt.


Den blå ochvita tekoppen Pergola från Rörstrand ligger mej varmt om hjärtat då det är en gåva från mina barn som de valt med stor omtanke.


Ha en skön kväll!

2 kommentarer:

  1. Hyllremsor är så fina och gör så mycket i ett köksskåp! Själv har jag farmors gamla virkade hyllremsa i köket, även den blå och vit.
    Tack för titten hemma hos mig, nu hittade ju jag hit till dig och din fina blogg! =)
    Ha en fin kväll.

    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Vilka fina hyllremsor! Kul med ett projekt som maken gör! Blir lite nyfiken på vad det kan vara... Det som väntar på något gott... jag får vänta på bilder.
    Såg Ebba igår när jag var i Ljunga, men jag kände inte riktigt igen henne först - det var ett tag sen jag såg henne.
    Ha en bra vecka!

    Kram Cecilia

    SvaraRadera