lördag 19 januari 2013

Fånga Dagen!


Hejsan!

Ja så var det lördag igen! Oj vad tiden springer iväg ibland. Har inte haft mycket tid för bloggen.
Det här fina kakfatet med sex assietter till har jag fått av en släkting. Så snällt, för jag tycker det är fint.


Söta små blommor och vacker guld dekor.

Några goda kakor har jag inte bullat upp med ,istället är fatet nu fyllt med små hjärtan som jag dekorerat till kommande vårmarknad. 
(Tack Agneta)

Även om bildkvaliten inte är den bästa så visar jag er några av hjärtanen i närbild.

Lite blommor men mest fjärilar som jag tycker så mycket om.

Även om det är mycket kallt här just nu, tempen visar på 22,5 minus. Så får dessa mig att tro och hoppas på vår och sommar.

Hoppas att ni som jag har fångat dagens solstrålar,som är så underbara nu i vintertider.
Nu ska jag tassa runt hos er en stund innan maken ropar att maten är klar :)

Kram Katha




16 kommentarer:

  1. Hej vännen! Hoppas allt är bra, läckra hjärtan du gör så mycket fint.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh...så fina hjärtan du gör!...jaa kallt har vi men bara 13-*..brr...skönt att va inne...kram på dej Gunilla

    SvaraRadera
  3. Jättefina hjärtan. Roligt att du vill vara med i min lilla utlottning. Nu är det bara att hålla tummarna.
    Lycka till
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Så söta och fina hjärtan, har alltid
    gillat dina fjärilsmotiv. Idag har vi
    lite varmare här, har varit lite väl kallt
    ett tag.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Vassego vännen. Jag kommer inte på marknaden. Vi åker ju upp till Idre då. Så vill du göra påsar är det fritt fram. Jag har typ 500 st i garderoben så jag kan förse dig med vita. Om du vill.....
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. De faten är så fina! Jag har två liknande. Ett efter mormor och ett efter farmor. De är så kul att ha.
    Vilka fina hjärtan du gjort!! Verkligen söta.
    Och jag skall kika lite på att göra egna blommor som du visar i det tidigare inlägget.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hej!så fina både faten o hjärtanen..hoppas du har haft en fin helg!jag har just jobbat färdigt o hamnar här :=) det är avkoppling att surfa runt!kram Jessica

    SvaraRadera
  8. Ja fyyyy så kallt det var att komma hem...
    Vilka söta hjärtan du gjort!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Finfina hjärtan!!! Ja hos oss är det också kallt, Burrrrr!!!!! Och snöar och blåser gör det också, skönt att få va inne ;0)
    Ha det gott!!! Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Hej vännen,
    Ja vi åker ju till Idre V12 varje år och det betyder att vi kör upp denhelgen. Jag fixar påsar och bilder men hjärtan är det tuffare med. Ha det gott
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  11. Hejsan så fina hjärtan du gör...snart är det vår även om man inte tror det just nu..men det är lite behagligare idag än i lördags
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  12. Fint porslin du fått:)
    Dina hjärtan var jättefina.
    Hoppas du kollar min blogg för
    för där är det blått just nu ;)

    Ha en bra vecka:)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Tack för omsorgen...värmer...vaknade upp igår och kände att jag var på rätt väg... Kramen lisbeth

    SvaraRadera
  14. Vilka söta hjärtan!!
    Trappmålning...det är mitt nästa projekt :) Nu när väggarna har blivit härligt ljusa i antikvitt, så måste trappan ner också målas förstås. Det kommer en dag för det också ;o))

    Ha en finfin dag imorgon!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  15. Så fint porslin du har fått! Den släktingen får du vara rädd om :))
    Fina hjärtan också!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  16. Vilka söta hjärtan och jättefint porslin. Kram Titti

    SvaraRadera